Ο Μαυρογένης με ελάχιστους συνεργάτες – γελοιογράφους, κράτησε πάνω στους ώμους του για χρόνια την έκδοση της Σατιρικής. Τη θεματογραφία του την αντλεί από τη ζωή στην Κύπρο, το δράμα της, τις προσωπικότητες της. Ξεπερνά τα όρια της Κύπρου κι αγκαλιάζει με αλληλεγγύη τον κόσμο ολόκληρο, το πρόβλημα της ειρήνης, του ιμπεριαλισμού, τους Παλαιστινίους, τους αγώνες του κόσμου για να ξεφύγει από τα γρανάζια της οικονομικής και πολιτικής εξάρτησης.
Το γελοιογραφικό έργο του Μαυρογένη χαρακτηρίζεται από εικαστικές προσεγγίσεις δίνοντας έμφαση στην απεικόνιση, τις εκφράσεις των προσώπων, τους συμβολισμούς. Με δηκτική ειρωνεία στιγμάτιζε τη στάση των μεγάλων δυνάμεων σε βάρος της Κύπρου. Πολλές φορές οι γελοιογραφίες του είχαν μνημειακή μορφή και εμποτίζονταν με τη δύναμη του πολιτικού πλακάτ. Η αξία των γελοιογραφιών του έγκειται σε μεγάλο βαθμό στη διαχρονικότητα τους.
Η φιγούρα του Ττόφαλλου εκπροσωπούσε την κοινή γνώμη, τον λαό, τον ίδιο τον γελοιογράφο, αποτελώντας σύμβολο εποχής.
Η αξία των γελοιογραφιών του Μαυρογένη έγκειται σε μεγάλο βαθμό στη διαχρονικότητα τους.
Από πολύ νωρίς, ο Μαυρογένης καθιέρωσε ειδική στήλη στην οποία σχολίαζε τους ποδοσφαιρικούς αγώνες της εβδομάδας.
© 2009-2022 Σχεδιασμός & Ανάπτυξη: Βιβλιοθήκη Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου
Οι γελοιογραφίες και τα κείμενα της ιστοσελίδας πάρθηκαν από το λεύκωμα του Γεώργιου Μαυρογένη "Μαυρογένης", 2000 Κύπρος